nedeľa, januára 07, 2007

AD: Shooty - Touhou Tuhou....

Ako priaznivec Shootyho kresieb v SME som len privítal aktivitu autora a vydavateľstva. Knižná podoba "frkov" v "tuhej" väzbe za prijateľnú cenu, pred vianocami.... Vhodný darček. Sľúbili mi, že ak si ju objednám do 6.12 tak dostanem cenu o 100 korún nižšiu a knihu mi podpíše aj autor. Tak som ju objednal.

Kniha prišla neskoro. Pár dní po vianociach. To by mi až tak veľmi nevadilo. Tlačiarne fungujú hlavne v predvianočnom čase viac ako nespoľahlivo a bol som ochotný to akceptovať. Nie však ostatné vady na kráse. Kniha prišla absolútne nevhodne zabalená. V papierovej obálke s bublinkovou fóliou. Samozrejme, že má vďaka tomu otlčený roh a nejako dokrčených pár strán.

V obálke bol okrem faktúry aj list s ospravedlnením za neskorú dodávku a za fakt, že kniha nie je podpísaná autorom. Tlačiarne to dodali neskoro, Shooty bol odcestovaný, a Petit Press to nechcel zdržiavať tak to poslal bez podpisu. Asi ako malá naplásť na tieto škody slúžilo priložené video CD o neandrtálcoch, ktoré už mám a druhé je mi nanič.

Chýbajúci podpis ma mrzí, ale nevadí... dá sa to prežiť. Oveľa viac ma nahnevala kvalita knihy. Tie karikatúry - hlavne čiernobiele sú vytlačené hádam v horšej kvalite ako v novinách. Hrubá, hodnotná a pekná kniha zdevastovaná nedobrou tlačou. Hlavne čiernobiele obrázky sú zlé. Som nahnevaný, smutný a rozčarovaný. Vydavateľstvo nesplnilo žiadne sľuby, dodržalo iba cenu knihy a dodalo knihu s ktorej prevedením nie som spokojný. A nie len ja, svoju nespokojnosť vyjadril aj autor:

"Sťažujem sa iba na prácu tlačiarne Svornosť na Račianskej ulici č. 20 v Bratislave, ktorá z knihy mieriacej do kategórie krásna kniha urobila knihu kategórie "normálnym ľuďom taká kvalita nebude vadiť."

Nuž... možno vyjde nová kniha, ale čo s touto? Vymeniť? Mám ju otrepať o hlavu tlačiarom? Počkať na reedíciu a kúpiť si knihu čo bude lepšie vytlačená? A vôbec, prečo ju neotrepali o hlavu tlačiarom už ľudia z vydateľstva keď s tým zásadne nesúhlasil ani autor. Aspoň podľa zápiskov z jeho stránky súdim, že za danú situáciu nemôže a rozhodli iní. Rozhodli zle a mne je nejako divne. Nuž, buďme radi že vôbec vyšla a že sa predáva... Ešte sa mohla rozpadávať väzba a mohla byť krivo orezaná. Chce se mi zvracet...

5 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Mne tiež prišiel e-mail, že bude meškať, ale nakoniec prišla poštou dva dni pred Vianocami, nepoškodená a podpísaná, takže niektorým to odoslať stihli, mal si zjavne smolu.
Tiež som mal výhodu, že som si najskôr prečítal Shootyho vulgárne nadávky na tlačiarov a očakával som len najhoršie, takže som bol nakoniec príjemne prekvapený :)

Anonymný povedal(a)...

Mne neprišiel mail, len som sa u Shootyho dočítal, že niečo asi nebude v poriadku. Nakoniec kniha dorazila tesne pred Vianocami aj s podpisom. Nemyslím, že by bol Shooty vulgárny, mnohí by reagovali asi ešte prudšie, keby im niekto vlastnou neschopnosťou zničil mesiac práce. A aj keď tá tlač vyzerá naozaj všelijako, podstatný je stále obsah...

Anonymný povedal(a)...

Jasne, obsah je fajn... ale taky divny pristup vydavatelstva zamrzi...

Anonymný povedal(a)...

Velky vyber tovaru na eѕhορe www.

korox.ѕk v kategoгii xbox 360 hrу, napriklad xbox hry Fable 2 Classics CZ/ΗU/PL/SK PAL DVD, Xbox
360 Gears of War Ϲlassic.
Also visit my webpage xbox 360 hry

Anonymný povedal(a)...

Potreby kancelаrske - Najѵacsi internetovy obchoԁ na
potгeby kancelarske, papiernictvo, pisacie potreby, tabule,
flipcharty, skolské potreby, laminovanіe.
Naκupujte οnline.
Also visit my blog post ; Http://Kancelarske-Potreby.Korox.Sk/