streda, septembra 12, 2007

Aký dlhý je newsticker TA3?

Pred časom som dostal nápad pokúsiť sa "zlepiť" viacero obrázkov z vysielania TA3 a poskladať tak celý newsticker do podoby jedného dlhééého obrázku. Koľko by asi tak mal pixelov? Koľko frameov z vysielanie bude potrebné zlepiť dokopy? Nuž... Dnes to už viem.

Video z ktorého som poskladal celý newsticker TA3 malo asi 6 minút. Celý newsticker preskroloval obrazovkou asi za 5 minút a 40 sekúnd. Na poskladanie celej dĺžky newstickera bolo potrebných 76 screenshotov z nahratého videa. A toto je výsledok, po kliknutí sa zobrazí obrázok v plnej verzii:



Newsticker je dlhý 19879 pixelov. Video však bolo nahraté v polovičnom rozlíšení (384*288px) takže skutočná dĺžka newstickera je dvojnásobná - 39 794 pixelov. Alebo inak povedané, taký dlhý bol news ticker TA3 dňa 8.9.2007 asi o 22:40 hod.

Náhoda chcela, že skôr ako som sa rozhodol zrealizovať tento nápad, objavila sa v tlači reklama TA3, ktorá využíva newsticker ako hlavný prvok. Môžem už iba odprisahať, že moja inšpirácia prišla skôr. Keď sme už pri tej reklame - zaujalo ma, že sa tam prezenteju TA3ka na širokouhlej obrazovke, zatiaľ čo AFAIK TA3 stále vysiela vo formáte 4:3. A ani stopa po deformácii :)

Mimochodom - Blogger aj picasa odmietli obrázok s takýmito rozmermi nahrať, preto sú tu iba orezané náhľady a obrázky sú umiestnené na Imageshack

4 komentáre:

lemuel povedal(a)...

si sa musel fakt nudit :)

maskomak povedal(a)...

tak trochu :) ale nezabralo to az tak vela casu ako som si povodne myslel...

Anonymný povedal(a)...

"ani stopa po deformácii"

no moja 16:9 tv ma tiez rezim, kedy 4:3 obraz neroztiahne rovnomerne.

stred obrazovky je skoro neskresleny a cim viac ku lavemu/pravemu okraju, tym vacsia je miera roztiahnutia.

pocita to s tym, ze "hlavy" su vacsinou v strede.

netvrdim, ze v danom pripade, ktory si pozoroval sa nepouzil specialny zaznam pre predvadzanie.

len som sa pokusil o vysvetlenie dojmu

maskomak povedal(a)...

Hej, poznam tie rezimy ktore nerovnomerne roztahuju obraz 16:9 takze stred kam sa casto pozeras je nedoformovany... ale aj tak sa neviem zbavit pocitu, ze v reklame je to inak, v reklame je vsetko inac :)