sobota, septembra 08, 2007

Košice majú (nové) logo

Košice nasledovali príklad iných slovenských a českých miest. Pred časom mesto vypísalo verejnú súťaž na vytvorenie loga a pred pár dňami oznámili výsledok verejnej súťaže verejnosti.

Na rozdiel od iných miest som nepostrehol, žeby boli zverejnené viaceré (alebo všetky) finálové návrhy. 5.9 bola iba vydaná tlačová správa v ktorej bol oznámený výsledok súťaže:


Je mi jasné, že mnohí toto logo (právom) "zvozia" pod čiernu zem. Prečo je prezentované na tmavomodrom pozadí? Ako vynikne na bielom, čo je najčastejšie používaný podklad. Ako vyzerá čiernobiela verzia? To si ani náhodou neviem predstaviť... Logo, ktoré sa (vraj) umiestnilo ako druhé v poradí som našiel na stránke jeho autora aj s aplikáciami a variáciami... To, že pôsobí oveľa kompaktnejšie a "nadčasovejšie" už radšej nebudem ani rozvíjať ďalej.



Navyše, v súvislosti s logom Košíc sa natíska sa príliš veľa otázok. Otázne je aj či vôbec mesto logo potrebuje. Ale, "u nás taká obyčaj" a a keď panuje navôkol názor, že mesto má mať vlastné logo tak ho budeme mať aj my. A prečo neboli zvyšné logá publikované aj na verejnosti?

2 komentáre:

Sebo povedal(a)...

Hovoris mi z duse...prave som si browsoval net a nedalo mi nereagovat... nechal som to na inej stranke ale asi to sem pastnem, nech sa nam to pekne nakulminuje :o)
A asi to poslem aj rovno na magistrat - uvitam ak to spravia aj ostatni co s tymto cudnym pocinom nesuhlasia... mozno to niekomu hore dojde, co vykonal ;o)
"Nech mi je prepacena moja uprimnost ale toto je hrozne hrozne a este raz hrozne logo... Pred casom som sa vratil zo zahranicia takze ma to "zasiahlo" az teraz, ale neda mi nereagovat aspon tu... Ak vezmeme do uvahy ze take mogo ma prezentovat mesto na dlhy cas, tak potom nam je amen a hanba este dalsich 20-30 rokov...
V prvom rade ma strasne tvaroslovie - loga v tomto style sa uz roky nerobia a aj ked sa robili, nebolo to nic valne...
V rade druhom nedava verejnosti ziadne voditko ani ziaden pocit a ak ano tak len negativny. Ostry a neosobny tvar plus chaba informacia, co ale nie je najvacsia chyba - su aj nejasne loga, ktore vsak vyzeraju stokrat lepsie a hlavne - HOVORIA... zatialco toto logo je az bolestivo neme... Viem, ze mam predstavovat hlavnu ulicu a jej dve dominanty atd atd... ale hm... napriek svojej polopatickosti, nepredstavuje.
Ak porovnam logo s inymi logami miest, hoc by sme aj ostali iba v nasej "strednej europe", tak toto logo taha Kosice niekde na spodok kulturnosti... ak toto logo ma predstavovat moje mesto tak potom mi hovori ze moje mesto ma kulturu a estetiku v pazi a ze sa zaobera nanajvys tak vypoctovou technikou... to je asi jedine co mi pro pohlade na toto logo napadne.
V tretom rade som sokovany typografiou... taketo pismo sa predsa pouziva na uplne inych miestach nez je vizual miest.... Toto "Strojove" pismo je velmi docasnou a trendovou zalezitostou, posobi nestalo, lahko znicitelne a docastne. Takym sa ma javit aj nase krasne stare a "pevne" mesto? A to uz ani nahodou nehovorim o tom ze to pismo je beztak vysostne nekvalitne. Je patkove? Alebo nie? Alebo tym neporiadkom vari chceme vyjadrit radoby roznorodost nasho mesta? Bullshit... A nozky na "K" su rovne ci krive? Alebo opat nerozhodne?
Som naozaj uprimne zdevastovany faktom ze sa mam za toto logo len tak hlupo a bezducho zaradit a ticho s nim suhlasit, pretoze co uz sa da ine robit, pravda?... Alebo je moznost ze by magistrat vypisal novu sutaz? Pre profesionalov?
A pre dobro nasho mesta, (ktore ma o par rokov privitat celosvetovu vzorku ludi, ktori povacsinou pridu z miest prezentujucich sa naozaj kvalitnym vizualnym stylom? Ich uz neoblbneme...) Ak na to nahodou zbierate hlasy, tak odo mna mate hned desat... a viem ze nie som jediny, kto by to privital..."


Heh... a sorry za pozicanie si tvojho bloggerskeho priestoru :o)

Anonymný povedal(a)...

Thanks :)
--
http://www.miriadafilms.ru/ купить кино
для сайта maskomak.blogspot.com